Gå rett til innholdet



Årsrapport 2006

Kontoret i NEDERLAND (den Haag)

Markedsstrategien i Nederland fokuserer på bearbeidelse av media, online-kampanjer, samarbeide med turoperatører og norske bedrifter (bl.a. Bergans), turistinformasjon og segmenteringsprosjekter. Aktivitetene bestod av bl.a.:

Presse

Utsendelse av pressemeldinger. Vi sendte 80 journalister til Norge og hadde 750 publikasjoner i media.

Frans Bauer til Norge

Vi sendte en av Nederlands mest populære sangere på en 15 dagers tur i Norge. Målet var å produsere et TV-program og en DVD. Programmet ble sendt på kanalen RTL 4 i november og sett av en million seere. Reisen ”I Frans Bauers fotspor”, selges nå av turoperatøren KRAS.

Online-kampanjer/Newsletter

Kampanjer på de fem største web-portalene (artikler og sprørrekonkurranse) gav oss muligheten til å eksponere Norge for mer enn ti millioner besøkende. 12 newsletter ble sendt ut i 2006.

Annonsering

Samarbeid med syv turoperatører om annonsering av norske reiselivsprodukter i media.

Messer

Deltakelse på messen Vakantiebeurs med 143 000 besøkende. 16 norske næringsdeltakere.

Distribusjon

85 000 av Norgeskatalogen ble distribuert. Totalt ble distribuert 650 000 brosjyrer om Norge.

Norwegian Travel Workshop

12 nederlandske turoperatører deltok på NTW.

Segmenteringsprosjekter

  • 50+ prosjektet
  • Utgivelse av brosjyre i 260 000 eks. Vedlagt ANWB Kampioen (samme NAF Motor)

Campingprosjekt

Utgivelse av brosjyre og tiltak i samarbeid med KCK – Kampeer en Caravan Kampioen.

Andre prosjekter

  • Samarbeid med Fjord Norge AS – utgivelse av brosjyre i 250 000 eks. vedlagt ANWB Kampioen
  • Samarbeid med Bergans - utgivelse av vandrebrosjyre i 60 000 eks. vedlagt magasinet Op Pad

Leder: Idar Andenes

Kontoret har to medarbeidere.