Kontoret i NEDERLAND (den Haag)
Markedsstrategien i Nederland fokuserer på bearbeidelse av media,
online-kampanjer, samarbeide med turoperatører og norske bedrifter
(bl.a. Bergans), turistinformasjon og segmenteringsprosjekter.
Aktivitetene bestod av bl.a.:
Presse
Utsendelse av pressemeldinger. Vi sendte 80 journalister til Norge
og hadde 750 publikasjoner i media.
Frans Bauer til Norge
Vi sendte en av Nederlands mest populære sangere på en 15 dagers
tur i Norge. Målet var å produsere et TV-program og en DVD.
Programmet ble sendt på kanalen RTL 4 i november og sett av en
million seere. Reisen ”I Frans Bauers fotspor”, selges nå av
turoperatøren KRAS.
Online-kampanjer/Newsletter
Kampanjer på de fem største web-portalene (artikler og
sprørrekonkurranse) gav oss muligheten til å eksponere Norge for
mer enn ti millioner besøkende. 12 newsletter ble sendt ut i
2006.
Annonsering
Samarbeid med syv turoperatører om annonsering av norske
reiselivsprodukter i media.
Messer
Deltakelse på messen Vakantiebeurs med 143 000 besøkende. 16
norske næringsdeltakere.
Distribusjon
85 000 av Norgeskatalogen ble distribuert. Totalt ble distribuert
650 000 brosjyrer om Norge.
Norwegian Travel Workshop
12 nederlandske turoperatører deltok på NTW.
Segmenteringsprosjekter
- 50+ prosjektet
-
Utgivelse av brosjyre i 260 000 eks. Vedlagt ANWB Kampioen
(samme NAF Motor)
Campingprosjekt
Utgivelse av brosjyre og tiltak i samarbeid med KCK – Kampeer en
Caravan Kampioen.
Andre prosjekter
-
Samarbeid med Fjord Norge AS – utgivelse av brosjyre i 250 000
eks. vedlagt ANWB Kampioen
-
Samarbeid med Bergans - utgivelse av vandrebrosjyre i 60 000
eks. vedlagt magasinet Op Pad